wtorek, 16 lipca 2013

Przepis: Młoda kapusta z młodymi letnimi warzywami.

Każda letnia wizyta na Mazurach wpływa na moją wenę twórczą w kwestii kulinariów. I to jakich kulinariów??? No bo przecież co latem najlepsze? Młode pyszne warzywka z ogródka!!! I oto przywiozłam z mazurskiego ogródka skarby wsi, takie jak: młoda kapusta, młoda marchewka, młody kabaczek, młode ziemniaki, koperek, fasolka szparagowa, ogórki gruntowe, buraczki wraz z botwinką a na dodatek "szczęśliwe" jajka, o których już Wam wcześniej pisałam. Nie da się tym cudom oprzeć. Skorzystałam z tego, co jako pierwsze wpadło mi w ręce, czyli tego co było największe- młodej kapusty. W ślad za nią poszły marchewki, kabaczek i koperek. Z lodówki wyskoczyły papryczki chilli i tym samym dodałam coś z mojego charakteru - odrobinę pikanterii ;) Dodam tylko króciutko, że kapusta jest świetnym źródłem wapnia i witaminy C, kabaczki i cukinie to rewelacyjne źródło potasu a młoda marchew to najlepszy beta karoten jaki może być!  :) Na letni obiad jak znalazł!



Składniki:
Duża główka młodej kapusty (lub 2 małe)
4 młode średnie marchewki
1 młody kabaczek (albo 2 średnie cukinie)
1 papryczka chilli
pęczek szczypiorku 
pęczek koperku
pęczek natki pietruszki
garść sezamu
masło (solidna łycha stołowa)
sól
pieprz
cytryna

Dodatek:
Młode ziemniaczki z koperkiem

Przygotowanie:
Kapustę obrać z wierzchnich liści i poszatkować. Dobrze wypłukać. Wrzucić do garnka i dusić na maśle. W międzyczasie opłukać, obrać i pokroić marchewkę w plasterki, to samo zrobić z cukinią/kabaczkiem. Z papryczki chilli usunąć pestki, drobno poszatkować. Wrzucić wszystko do kapusty jak już się troszkę skurczy. Poddusić jakieś 10-15 minut. Na koniec drobno poszatkować koperek, natkę i szczypiorek i dorzucić. Doprawić solą, pieprzem i odrobiną soku cytryny do smaku. Ja posypuję jeszcze garścią nasion sezamu. I gotowe!

Najlepiej podawać z młodymi ziemniaczkami z koperkiem. Można też zrobić wersję "bigosową" i dorzucić kawałki jakiegoś duszonego mięska :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mile widziane komentarze. Można komentować jako Anonimowy, jednak miło by mi było, gdyby osoby komentujące zostawiały chociaż nick lub inicjały, albo same imiona :) Można to zrobić wybierając rozszerzenie "komentarz jako: Nazwa/adres URL" i wpisując nick w okienko "nazwa" i klikając "Dalej" :)